torsdag 31 januari 2008

Åretskock


Alltid fint med lite äventyr. Årets kock är ett riktigt stort jippo. Det var 25 års kalas för evenemanget i år. De hade slagit på den stora trumman och statshuset var host för tävlingen. Mitt i det stora kalaset hade svenskmjölk slagit upp en riktigt fin kaffebar. Vi serverade finkaffe i massor. Baren var precis under talarstolen i blåhallen, fantastisk lokal. (Om det går riktigt bra för Solde kaffebar så lovar vi att vi ska göra allt vi kan för att fira vårt 25 års kalas där!)

Det var 4 skåningar med i finalen av 6, men ingen lyckades vinna över Tom Sjöstedt från stockahultet (Pontus by the sea). Grattis Tom!!!

21 kommentarer:

sara sa...

om det kalaset blir av så lovar jag att laga maten :)

Anonym sa...

Där har vi en deal, sara! Vad ska vi ha för tema?

Dan Stenqvist sa...

Trevlig läsning! För övrigt efterlyser jag fler inlägg av johanC på denna blogg.

Anonym sa...

Jag har varit riktigt flitig det sista. Många heta inlägg! Nu för tiden har man ju 2 bloggar och fylla ut också. Jag och Jonas har pratat om att ha en ledig dag mitt i veckan var för att vi ska kunna leverera på bloggen!

Anonym sa...

Absolut. Jag kan vara ledig när du vill...

Dan Stenqvist sa...

Det sista ja, glöm inte att din kollega har postat 75 inlägg 2007.

sara sa...

hmm, ska laga grekiskt till fjorton pers på söndag och är för egen del fortfarande inne i min asiatiska period, men med tanke på tidsperspektivet är det ju inte direkt någon brådska med att komma på ett schyst tema..

två bloggar?

Dan Stenqvist sa...

Nu har Johan pratat "bredvid mun". Inte bra, inte bra. Jag kan dock bekräfta att det finns en hemlig block som johan nämnde. Planen är att det ska bli offentlig inom några veckor. Men var lugn Sara, det blir en pressträff angående detta.

Anonym sa...

Jag är ledsen knätofs! jag var bara tvungen att komma med något stort för du hånade mig med mina få inlägg. Vi jobbar lite olika. Det är skillnad på kvalitet och kvantitet.
Sara det hinner gå många trender innan det är 2031, men jag har hört att det fransk köket är ganska tidlöst.

Dan Stenqvist sa...

Jag är sugen på pressträff. Frågar vi Jonas jättejättesnällt kanske vi får hyra ett hörn på Solde.

Dan Stenqvist sa...

Angående kvalitet och kvantitet har jag inga kommentarer.

Dan Stenqvist sa...

dessutom är jag avundsjuk på er banner som är mycket finare än min. Vad har ni för typsnitt? Jag kör "Times New Roman" på min banner. Jag måste skärpa mig. I den här världen handlar allt om utseende, det vet ju du Johan.

Anonym sa...

Helvetica är nutidens hällristningar.

Dan Stenqvist sa...

Noterat!

Anonym sa...

Har inte du böcker att läsa, Dan?

Anonym sa...

Har inte du böcker att läsa, Dan?

Dan Stenqvist sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Dan Stenqvist sa...

Hallå Roland! Sitter just nu och sammanfattar Kap 10. Men du har en poäng, det skulle gå snabbare om jag enbart ägnade mig åt Kap 10. Gerillamarknadsföring är min melodi.

Anonym sa...

men hur hinner någon jobba??!!?? 18 kommentarer...

sara sa...

jo, tror också jag har hört något om det franska, ska visst vara bra, sniglar och grodlår och så.

pressträff låter fint, annars kanske det funkar med brödmuta den här gången också..? (har fortfarande hoppet uppe om surdegen)

Dan Stenqvist sa...

jag är inte omöjlig på något vis. Vet inte hur svårflirtade johan är. Kan inte tänka mig att du skulle ha några problem att fixa med honom på en till deal heller.